Hur skickar jag in en hyres-/leasingansökan till GRENKE?
Det snabbaste sättet att göra detta är via vår partnerportal. Där kan du göra beräkningar för offerter och skicka förfrågningar online med några få klick. Klicka här för att komma direkt till partnerportalen.
Om du saknar inloggningsuppgifter, kan du begära dessa här eller få informationen direkt från din kontaktperson.
Om du inte har inloggningsuppgifter för GO Partner än, men redan har använt vår tidigare partnerportal, kan du beställa nya inloggningsuppgifter här.
Vilka objekt kan jag finansiera via GRENKE?
GRENKE arbetar oberoende av tillverkare eller banker. Det betyder att du inte binder upp dig vid vissa varumärken eller tillverkare när du väljer objekt. GRENKE fokuserar på finansiering av objekt inom kontorskommunikation och kontorsutrustning, medicinteknik, säkerhetssystem och maskiner samt IT-utrustning. Man kan även finansiera mer udda tillgångar – bästa sättet att göra det är att ta kontakt med oss så att vi kan hitta en passande lösning.
Vilket är den minsta summan jag kan finansiera via GRENKE?
Finansiering med GRENKE är tillgänglig från 5000 SEK och uppåt. Det innebär att du även kan finansiera mindre investeringar via GRENKE.
När betalas min leverantörsfaktura?
Er faktura betalas ut inom 24 timmar från det att GRENKE mottagit all avtalsdokumentation, förutsatt att all dokumentation är korrekt enligt kreditbeslutet.
När startar mitt avtal?
Du använder en leveransbekräftelse för att ange dag då du mottog objektet. Den avtalade perioden börjar inte löpa förrän den första dagen under kvartalet efter mottagande eller kalendermånaden om du önskat månadsbetalningar. Fram tills dess betalar du en användningsavgift motsvarande 1/30 av den avtalade avgiften per dag.
När skall kundfakturan betalas?
För att även bli mer effektiva och kostnadseffektiva begär GRENKE bara inbetalningar fyra gånger per år för ditt avtal (den 1 januari, 1 den april, den 1 juli och den 1 oktober). Med andra ord betalas avgiften kvartalsvis i förskott.
Vi kan givetvis komma överens om månadsbetalning om du så önskar.
Kan jag få mina fakturor via e-post?
Ni kan få fakturorna helt elektroniskt om ni har ett GLN nummer, per e-post som PDF eller som en vanlig pappersfaktura om ni önskar. Önskar du få dina fakturor elektroniskt kan du snabbt och enkelt fylla i dina uppgifter här.
Måste objektet vara försäkrat?
Du måste ha försäkring för alla objekt. Om du inte har en egen försäkring kan GRENKE inkludera dina objekt i en prisvärd allriskförsäkring. Försäkringspremien erläggs årsvis och baseras på anskaffningspriset för objektet.
Hur anmäler jag en skada på objektet?
Det enklaste sättet att göra en skadeanmälan är via vår kundportal. Till kundportalen.
Sjävlklart kan ni även kontakta oss per telefon på +46 (0)8 444 16 92 eller via e-post på service@grenke.se.
Det går även bra att använda vårt kontaktformulär direkt på hemsidan. Till kontaktformuläret
Hur får jag tillgång till partnerportalen?
Kan jag hantera mina hyres-/leasingavtal själv?
Du kan administrera hela avtalet enkelt och säkert via nätet med hjälp av vår kundportal. Du kan till exempel få digitala fakturor som uppfyller alla tillämpliga lagstadgade krav på avdrag för ingående skatt.
Har GRENKE andra produkter än hyres-/leasingavtal?
Självklart. Förutom traditionella hyres-och leasingavtal har GRENKE flera olika finansieringslösningar så som ramavtal, printavtal samt funktionsavtal. Allt för att passa just dina finansieringsbehov oavsett om du behöver finansiering ofta eller för ett specifikt objekt.
Klicka här för att komma vår produktöversikt.